1. Jak działa sprzedaż w Internecie? Czy szerzej, jak działa pozyskiwanie odbiorców dla Twojego przekazu
Nie ważne czy coś sprzedajesz, świadczysz usługi czy pomagasz ludziom.
Zawsze realizacja Twojego celu zależy w pierwszej kolejności od tego, jak dużo osób wejdzie na Twoją stronę www.
Niezależnie od tego, jak dobrze Twoja strona konwertuje (ilu z wchodzących zamienia w "kupujących"), zawsze najważniejsza jest sama ilość wejść.
Załóżmy że 1 na 10 osób staje się Twoim "klientem". Wtedy z 10 wejść masz jednego "klienta" a ze 100 wejść masz już 10 "klientów". 10 x więcej. Zależność jest liniowa.
Strona www, tak jak człowiek, ma dwie nogi. Jedna noga to jej treść a druga noga to Linki do tej strony. Jeżeli którakolwiek z tych nóg szwankuje, to strona się przewraca - traci ilość wejść.
2. Co to są Linki internetowe?
Zawsze gdy w Internecie jest coś, w co możesz kliknąć i to cię przeniesie na inną stronę, to coś jest Linkiem (bo linkuje, przenosi do innej strony www). Najczęściej jest to wyróżniający się kawałek teksu (Link tekstowy) albo obrazek (Link obrazkowy) czy klawisz (buton).
I taka była pierwotna rola Linków - przenosić użytkownika na inną stronę jednym kliknięciem.
Ale wyszukiwarki internetowe takie jak Google postanowiły użyć Linki w inny sposób…
3. Jak i czemu działają Linki?
Posłuchaj tej historii:
Na samym początku twórcy Google uznali, że nigdy nie wymyślą sztucznej inteligencji potrafiącej trafnie wyliczyć, którą stronę dla danego zapytania pokazać jako pierwszą, którą jako kolejną a którą jako ostatnią.
Postanowili wykorzystać ludzi. Pomysł był bardzo prosty.
Im więcej ludzi umieszcza na swojej stronie www link do strony www (nazwijmy ją "A") tym ta strona A jest ważniejsza i będzie wyżej na listach wyników. Bo jeżeli ktoś umieszcza u siebie link do strony A to chce powiedzieć swoim czytelnikom "Idźcie na stronę A bo tam są fajne treści na ten temat". Skoro człowiek już stronę A ocenił tak dobrze, że wskazuje ją pozostałym ludzom umieszczając link do tej strony, to nasz Googlowy robot może ten sygnał wykorzystać.
To jest podstawa algorytmu Google - im więcej strona ma Linkow, tym wyższa jest jej pozycja. Chociaż mechanizm jest wciąż ulepszany, to ta podstawa nigdy nie zniknie.
Z czasem ten prosty mechanizm ewoluował. Dzisiaj liczy się nie tylko ilość ale też Jakość Linków. Linki typu "Do Follow" z domen o wysokiej renomie są warte setki razy więcej niż linki z domen "śmieciowych".
To dlatego istnieje globalny rynek "artykułów sponsorowanych". Polega on na tym, że na stronach www o dobrej renomie, kupuje się publikację artykułu na dany temat zawierającego linki "do-follow". Nie chodzi przy tym o to, żeby ludzie taki artykuł czytali. Chodzi o to, żeby przeczytały go roboty Google, znalazły Linki i podniosły pozycję strony do której Linki prowadzą.
Tak jest - opłaca się zapłacić 200 zł za napisanie artykułu z Linkami i kolejne 200 zł za jego publikację. Bo stawką nie jest pozyskanie jednego czy dwóch klientów więcej. Stawką jest być na szczycie albo być w czarnej dziurze.
Majestic Million to wykaz domen o najwyższej reputacji na świecie. Domena Gooru.pl w nim jest i dlatego daje najlepsze Linki - "Do Follow", o najwyższej reputacji. Zobacz siłę Linków z Gooru.pl
W 2022r. pozycja strony w Google aż w 43% zależy od Ilości i Jakości Linków, które prowadzą do tej strony www
4. A jaka jest aktualna cena rynkowa Linków?
Na giełdzie backlinks.com ceny podane są za miesiąc (obrazek obok)
1 Credit to 1 USD
1 Link o sile 42 kosztuje 5 Credits
5 USD x 4 zł = 20 zł
20 zł x 12 miesięcy = 240 zł
240 zł za jeden link na giełdzie - VS - Tutaj bez pośredników 24 zł
5. Czego możesz się spodziewać po Linkach z Gooru.pl?
Najlepsze Linki z najlepszymi Anchorami. W konsekwencji wzrost ruchu na Twojej stronie www
Ps. pokutuje jeszcze pogląd, że Google może ukarać za przyrost linków. Tak było ostatni raz 3 lata temu. Później Google ogłosiło, że Teraz linki nieadekwatne po postu nie są brane pod uwagę. I nic więcej. Najwyżej nie pomogą. Statystyki pokazują, że linki z Gooru.pl pomagają najlepiej
Szukasz Silnych Linków znacząco podnoszących pozycje w Google?